Voor wie

Jong en oud

Mensen van jong tot oud die met een ingrijpend verlies te maken hebben gehad en daar voor zichzelf of voor naasten in begeleid willen worden. Dit kan gaan over het (naderend ) verlies van een kind of ouder of iemand die je dierbaar is. Maar het kan ook gaan over het verlies van gezondheid of je baan.

Iedereen met levensvragen

Iedereen die worstelt met levensvragen. Je loopt vast in het werkende leven en je ervaart al een tijdje grote druk of stress . Je twijfelt over grote beslissingen. Je wordt geconfronteerd met een voor jou groot dilemma en je bent op zoek naar diepere antwoorden in jezelf. Je hebt het gevoel dat je niet verder komt, alsof je door het leven zelf gegijzeld bent.

Jong en oud

Mensen van jong tot oud die recent met een groot en (traumatisch) verlies te maken hebben gehad en daar voor zichzelf of voor naasten in begeleid willen worden. Dit kan gaan over verlies van kinderen van ouder(s) of het verlies van een ouder. Maar het kan ook gaan over het verlies van gezondheid of je baan.

Iedereen met levensvragen

Iedereen die worstelt met levensvragen. Je loopt vast in het werkende leven en je ervaart al een tijdje grote druk of stress en kunt daar slecht van slapen. Je twijfelt over grote beslissingen. Je wordt geconfronteerd met een voor jou groot dilemma en je bent op zoek naar diepere antwoorden in jezelf. Je hebt het gevoel dat je niet verder komt, alsof je door het leven zelf gegijzeld bent.

Ouder(s) en verzorger(s)

Ouder(s) en verzorger(s)die in de traditionele hulpverlening het gevoel hebben niet verder te komen. Waarbij ouder(s) of verzorger(s) ervaren dat er geen verbinding meer mogelijk is met hun zoon of dochter. Jongeren willen erkenning voor het leven zoals zij dat ervaren en zien. Soms is dat in tegenspraak met hoe volwassenen en opvoeders hier naar kijken. Door met jongeren te werken en ouder(s) of verzorger(s) daar bij uit te nodigen, kunnen er nieuwe verbindingen ontstaan. 

Leidinggevende

Mannen en vrouwen die in leidinggevende functies soms ervaren dat zij zich onnodig terughouden en voorzichtig opstellen. Die verdieping zoeken en met meer evenwicht in het werk willen staan. Die bereid zijn om in de begeleiding terug te kijken naar hun jeugd, omdat zij daarmee beter kunnen herleiden hoe zij in het hier en nu functioneren. Die inzicht willen in het reguleren van stress en emoties die soms zo belemmerend kunnen werken.

Ouder(s) en verzorger(s)

Ouder(s) en verzorger(s)die in de traditionele hulpverlening het gevoel hebben niet verder te komen. Waarbij ouder(s) of verzorger(s) ervaren dat er geen verbinding meer mogelijk is met hun zoon of dochter. Jongeren willen erkenning voor het leven zoals zij dat ervaren en zien. Soms is dat in tegenspraak met hoe volwassenen en opvoeders hier naar kijken. Door met jongeren te werken en ouder(s) of verzorger(s) daar bij uit te nodigen, kunnen er nieuwe verbindingen ontstaan. 

Leidinggevende

Mannen en vrouwen die in leidinggevende functies soms ervaren dat zij zich onnodig terughouden en voorzichtig opstellen. Die verdieping zoeken en met meer evenwicht in het werk willen staan. Die bereid zijn om in de begeleiding terug te kijken naar hun jeugd, omdat zij daarmee beter kunnen herleiden hoe zij in het hier en nu functioneren. Die inzicht willen in het reguleren van stress en emoties die soms zo belemmerend kunnen werken.

Jongeren

Verlies en angst voor verlies kunnen dusdanig belemmerend werken, dat je niet meer in contact bent met jezelf. Je geeft jezelf geen toestemming om met angst te kunnen leven. Je vermijdt contact en je hebt het gevoel buiten de wereld te staan. Je kan plots heel kwaad zijn en dingen kapot willen maken. Je hebt het gevoel dit niet te kunnen delen met je ouders. Op school loop je vast. Soms zie je het leven niet meer zitten en je fantaseert om eruit te stappen. 

Jongeren

Verlies en angst voor verlies kunnen dusdanig belemmerend werken, dat je niet meer in contact bent met jezelf. Je geeft jezelf geen toestemming om met angst te kunnen leven. Je vermijdt contact en je hebt het gevoel buiten de wereld te staan. Je kan plots heel kwaad zijn en dingen kapot willen maken. Je hebt het gevoel dit niet te kunnen delen met je ouders. Op school loop je vast. Soms zie je het leven niet meer zitten en je fantaseert om eruit te stappen. 

Herken jij jezelf in het bovenstaande?

In een eerste gesprek verkennen we samen de vraag en het aanbod. De bereidheid om iemand te begeleiden op zijn pad werkt vanuit wederkerigheid en processen die elkaar raken en verbinden.